Gezonde basisvoeding is voor iedereen super belangrijk. Deze bevat namelijk alle voedingsmiddelen in de juiste verhouding die je nodig hebt om al je voedingsstoffen zoals koolhydraten, eiwitten en vetten binnen te krijgen om je lichaam goed te laten functioneren.

Energie kun je uit alle soorten voedsel halen dus ook uit een donut en friet maar of dat nou echt gezond is, is een ander verhaal. Eet je namelijk alleen maar dat soort voedingsmiddelen dan kun je op de lange termijn vitaminen en mineralen tekort komen.

Groenten, fruit, peulvruchten, noten, volkoren granen, eiwitrijke producten zoals zuivel, vis, vlees of vegetarische vervangers vormen de basis die iedereen nodig heeft. Dat wil niet zeggen dat je nooit meer een donut, frietje of een wijntje mag…..

Voedingsplan

Je voedingsplan is afhankelijk van verschillende factoren. Personal Training Heemskerk kijkt o.a. naar je huidige voedingspatroon. Op basis daarvan wordt een voedingsplan gemaakt en aangepast naar jouw wensen, behoeften en leefstijl i.c.m. een gezond voedingspatroon. Met allergieën zal ook rekening gehouden worden. Je krijgt dus een voor jou persoonlijk uitgebalanceerd en op maat gemaakt voedingsplan. Je leert hier erg veel van en is hartstikke waardevol voor de rest van je leven.

Wil je meer weten over voeding? Je leest het in het PTH magazine. Hier vind je o.a. leuke en gezonde recepten die je gemakkelijk zelf kunt maken.

Eigen ervaring

Personal Training Heemskerk heeft veel geleerd tijdens haar opleiding Sport en Voeding. Ze weet precies hoe je een persoonlijk voedingsplan kan maken dit i.c.m. sport. Voor ieder doel is een andere aanpak nodig en daar zal jouw persoonlijke plan op aangepast worden.

Zelf heeft zij aan de lijve ondervonden wat een gezond eetpatroon je kan brengen. Jarenlang heeft zij zich futloos gevoeld. Ze wist wel dat ze niet heel erg gezond at maar erg ongezond was het ook niet. Iedere dag een salade en om 16 uur alweer honger kwam haar neus uit en wist dat het anders moest. De eetbuien was ze ook zat. Dit hield ze niet langer vol. Nu eet zij gezond en lekker en voelt ze zich energieker dan ooit. Haar hele verhaal lees je hier.

Wil jij ook de beste versie van jezelf worden? Plan dan snel een intakegesprek.